serie-a-liga-wloska/ Serie A (Liga Włoska)
Transmisje 20
la-liga-hiszpanska-primera-division/ La Liga Hiszpańska (Primera Division)
Transmisje 20
premier-league-liga-angielska/ Premier League (Liga Angielska)
Transmisje 20
1-liga-polska/ 1. Liga Polska
Transmisje 18
liga-europejska/ Liga Europejska
Transmisje 18
liga-mistrzow/ Liga Mistrzów
Transmisje 18
ligue-1-liga-francuska/ Ligue 1 (Liga Francuska)
Transmisje 18
bundesliga-liga-niemiecka/ Bundesliga (Liga Niemiecka)
Transmisje 18
pko-bp-ekstraklasa/ PKO BP Ekstraklasa
Transmisje 18
mls/ MLS
Transmisje 4
copa-libertadores/ Copa Libertadores
Transmisje 1
3-liga-polska/ 3. Liga Polska
Transmisje 39
championship/ Championship
Transmisje 36
nfl/ NFL
Transmisje 28
segunda-division/ Segunda Division
Transmisje 25
kasynaonlinepolskie

Marketing afiliacyjny w branży hazardowej

Marketing afiliacyjny w branży hazardowej

Wyróżnienie się w branży hazardu przez internet nie jest proste. Rynek jest aktualnie rozgrzany do czerwoności, a kasyna internetowe zaciekle walczą między sobą o każdego gracza, który jest dla nich na wagę złota. W tym celu operatorzy wykorzystują wiele technik marketingowych, aby wybić się ponad konkurencję i zgarnąć kawałek tortu dla siebie. Zdecydowanie jednym z najpopularniejszych i najpotężniejszych narzędzi w tym zakresie jest marketing afiliacyjny.

Można powiedzieć, że marketing afiliacyjny jest dziś fundamentem całego marketingowego świata hazardu online. Aktywnie stosowany jest przez wszystkie topowe kasyna online na świecie. Przykładowo w GGBet bonus za rejestrację jest promowany nie tylko bezpośrednio na oficjalnej stronie kasyna, ale także na wielu innych stronach promocyjnych w sieci, które należą do partnerów afiliacyjnych marki. Jest tak powszechny ze względu na swoje zalety, bo pozwala operatorom w prosty sposób zwiększyć zasięgi i generować większe zyski. Krótko mówiąc, jest dziś po prostu kluczowym elementem strategii rozwoju w branży hazardu online.

To wszystko sprawia, że współczesne kasyna online muszą korzystać z marketingu afiliacyjnego, aby odnieść sukces na rynku. Jednak, aby korzystać z tej strategii marketingowej w sposób skuteczny i efektywny, niezbędna jest fundamentalna wiedza w zakresie podstawowych koncepcji, strategii i wyzwań.

Czym jest marketing afiliacyjny w branży iGaming?

Jak sama nazwa wskazuje marketing afiliacyjny, to rodzaj marketingu, którego fundamentem jest afiliacja, czyli wykorzystywanie partnerów do promowania konkretnych usług lub produktów. Charakterystyka tej strategii marketingowej sprawiła, że w branży hazardu przez internet marketing afiliacyjny odnalazł się fenomenalnie, stając się dla operatorów kasyn jednym z najpotężniejszych narzędzi do zwiększania zasięgu i generowania przychodów.

W praktyce działa to tak, że operator nawiązuje współpracę z określonych partnerem afiliacyjnym, który promuje ofertę kasyna w internecie i zwiększa ruch na stronie kasyna. Otrzymuje za to oczywiście odpowiednią nagrodę finansową w postaci ustalonej prowizji, która jest wypłacana za wygenerowany ruch. W zależności od tego, na jakich warunkach została zawarta umowa, nagrody w takim partnerstwie mogą być wypłacane za różne czynności. Partner najczęściej zarabia na tym, gdy docelowy użytkownik skorzysta z linku partnerskiego i:

  • przejdzie na oficjalną stronę kasyna;
  • założy konto;
  • wpłaci depozyt;
  • rozpocznie grę na prawdziwe pieniądze.

Partnerzy afiliacyjni mogą korzystać z wielu różnych rodzajów strategii marketingowych. Najczęściej jest to oczywiście content marketing, bo tworzenie angażujących treści to cały czas najbardziej skuteczna metoda. Popularny jest też marketing w social mediach, bo pozwala wykorzystać ogromne zasięgi najpopularniejszych platform społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy TikTok.

Ekosystem partnerstwa afiliacyjnego w branży hazardu online

Ekosystem marketingu afiliacyjnego w branży iGaming składa się tak naprawdę z trzech graczy: operatorów, partnerów i graczy. Operatorzy to oczywiście jednostki nadrzędne, pod którymi gromadzą się duże ilości partnerów, którzy za opłatą zwiększają ruch na stronie kasyna i tym samym zwiększają przychody.

Partner to zaś pojedyncza osoba lub cała firma, która promuje kasyno na różne sposoby i różnymi kanałami, tak aby wygenerować jak największy ruch lub jak największą konwersję (np. rejestrację lub depozyt), czyli tym samym zapewnić sobie jak największą wypłatą.

Na końcu tego łańcucha afiliacyjnego są gracze, którzy dostają się do kasyn za pośrednictwem stron i linków afiliacyjnych partnerów, uzyskując przy tym możliwość odebrania ekskluzywnych bonusów, jak na przykład bonus bez depozytu.

Korzyści dla operatorów

Charakterystyka marketingu afiliacyjnego sprawia, że jest on korzystny przede wszystkim dla operatorów kasyn. Model ten bowiem opiera się wyłącznie na wynikach i konwersji. To oznacza, że jest to niezwykle opłacalne podejście dla kasyn, bo maksymalizują oni w ten sposób zwrot z inwestycji (ROI). Nie ponoszą oni żadnych dodatkowych kosztów marketingowych na start i co więcej, za każdą wygenerowaną przez partnera prowizje płaci tak naprawdę sam gracz — który np. wpłaci depozyt i go obróci — a nie stricte operator.

Skuteczny marketing afiliacyjny

Aby skutecznie działać w marketingu afiliacyjnym w obszarze hazardu przez internet, niezbędne jest przede wszystkim wybranie odpowiedniej niszy. Musi być ona zgodna z naszą wiedzą i zainteresowaniami. Aspekty te dają dużą przewagę, bo dzięki temu strony partnerskie mogą być bardziej wiarygodne i mogą przez to generować większy ruch.

Istotna kwestia to również odpowiednia promocja. Kluczowy tutaj jest wysokiej jakości content marketing. Zamieszczane treści powinny być nieskazitelne i profesjonalne, czyli powinny zawierać zaawansowaną terminologię hazardową. Powinny być też angażujące, tak aby zachęcić odbiorców. Ważnym elementem jest też różnorodność treści, jeśli chodzi o formaty — należy przekazywać informacje na różne sposoby.

Niemniej istotny aspekt to optymalizacja treści pod kątem SEO, dzięki czemu będą lepiej widoczne w wyszukiwarkach i potencjalni odbiorcy łatwiej na nie trafią. Niewątpliwie najistotniejszym elementem jest tutaj dobór słów kluczowych.

Wyzwania i trendy

Największym wyzwaniem w zakresie marketingu afiliacyjnego w branży iGaming jest zgodność z przepisami. Jako że branża hazardowa podlega wielu restrykcjom, partnerzy afiliacyjni muszą odpowiednio dostosowywać treści do danych jurysdykcji, aby nie naruszyć prawa i nie nadszarpnąć reputacji promowanej marki. Dużym wyzwaniem jest też fakt, że branża iGaming jest niezwykle konkurencyjna i dynamiczna, jeśli chodzi o trendy i regulacje — sytuacja zmienia się tu jak w kalejdoskopie.

Artykuły

Data publikacji: 27.03.2024 18:38

Autor: Nikodem Potocki

Ten artykuł jest dostępny tylko w zagraniczej odsłonie tego serwisu.

kasynaonlinepolskie
Canal+online